בניית שלד למבנה מפלדה מתבססת על קורות, פרופילים וצינורות עשויים מפלדה, שמחוברים זה לזה בעזרת ברגים או ריתוך. את הקורות ואת הפרופילים עבור הקונסטרוקציה מכינים מראש במפעל, כך שבאתר הבניה נשאר רק לחברם אחד לשני כמה שיותר מהר מה שדורש חלקים ברמת דיוק גבוהה.

ההכנה של הקורות והפרופילים מבוצעת בעזרת מכונות ייעודיות למטרה זו, המסוגלות להפוך חומרי גלם ארוכים לכדי מוצר מוכן לשימוש באורכים נכונים, עם חורים וחריצים במיקום נכון המיועדים לצורכי הברגה. חלקים הכוללים סימון, שיקוע וכדומה. הפעולות האלו נעשות על ידי מכונות היודעות לקדוח, לכרסם ולנסר את הפרופילים השונים. כמו כן, יש צורך גם במכונות מתאימות לעיבוד פרופילים שטוחים ופלטות.

עיבוד קורות ופלטות

אנו מייצגים את חברת פיצ’פ (FICEP) איטליה חברה המובילה בתחום ייצור קוים אוטומטים וחצי אוטומטים לעיבוד וקידוח קורות, פרופילים ופלטות בטכנולוגיות הבאות: ניקוב, קידוח, כרסום, ניסור, חיתוך בלהבה, וחיתוך בפלזמה.

ENDEAVOUR עיבוד פרופילים – FICEP איטליה

קו אוטומטי מהיר לעיבוד פרופילים כבדים המשמשים לצורכי קונסטרוקציה, עם יכולות לבצע פעולות של קידוח, חיתוך, סימון וכרסום. הקו מסופק עם 3 ראשי כרסום וקידוח עצמאים, בעלי טווח תנועה של 300 מ”מ, וכן ניתן לשלב את הקו עם רובוט לחיתוך פרופילים בלהבה או פלזמה או עם מסור סרט.

בניית קונסטרוקציה מפלדה

בנייה של קונסטרוקציה מפלדה מבוצעת בצורות שונות של ייצור ועיבוד פלדה, כולל קידוח, חיתוך, כיפוף, ריתוך, כרסום ועוד. בצורות עיבוד שונות אלו מייצרים קורות ופרופילים המשמשים ליצירת שלד למבנה, ויכולים גם לשמש לבניית גגות קלים, יצירת אלמנטים במרחב, ועוד.

הבחירה בקונסטרוקציה מפלדה מעניקה גמישות תכנונית גבוהה ומאפשרת לתכנן מבנה עם חללים פתוחים ומפתחים גדולים, וכן עם יכולת ליצור מפלסים נוספים בתוך החלל בהיות עמודי הפלדה יחסית ארוכים. מעבר לכך, יחסית לשיטות אחרות בניית קונסטרוקציה מפלדה הינה יעילה, מדויקת ומהירה, עם שלד המציג עמידות בפני רעידות אדמה, המשמש גם לבניית רבי קומות וגורדי שחקים. חלק ניכר מבניית סוג זה של קונסטרוקציה מבוצע במפעל, עם הובלה ושינוע של קורות ופרופילים מוכנים לאתר הבנייה והרכבתם בשטח בשיטות שונות. בתור שכזו, מדובר בשיטת בנייה נפוצה בעולם, המשמשת לבניית מבני מגורים, מבני מסחר ותעשייה.

שיטות שונות לחיבור פרופילים וקורות

כאמור, קיימות כמה שיטות לבניית קונסטרוקציה ולחיבור של פרופילים וקורות, עם ריתוך, הברגה, מסמרי פלדה, בורג קודח ועוגן נפתח, כאשר לכל שיטה יש מאפיינים משלה כפי שניתן לראות בדוגמאות הבאות:

  • הברגה– שיטה בה יש צורך להכין מראש את החורים באמצעות מכונות קידוח במפעל ובהברגה של ברגים ואומים מתאימים. כמו כן יש צורך בגישה משני הצדדים של החיבור.
  • עוגן נפתח– חיבור קורות ופרופילים מהיר ויעיל באמצעות עוגן נקבי הנסגר על ידי בורג זכרי. לשם כך יש לקדוח מראש חורים בקורות ובפרופילים.
  • ברגים קדוחים מפלדה– שימוש בברגיי פלדה קדוחים עם הברגה בתוך הפרופיל או הקורה, שיכולים להתבסס גם על קידוח מקדים. שיטה זו קלה להתקנה ואינה נדרשת בציוד מיוחד. יחד עם זאת, יש צורך להיות בטוחים כי נעשה שימוש בברגיי פלדה באיכות מאוד גבוהה ולהיזהר עם ברגיי פלדה באיכות נמוכה.
  • ריתוך– התכת קורות ופרופילים ממתכת, לרוב על ידי שימוש בעוד סוג של מתכת המשמשת כחומר מילוי. בשיטה זו חשוב להתאים את פעולת הריתוך וחומר המילוי לסוג ועובי הקורות והפרופילים. פעולת ריתוך לוקה באסטטיות שלה, והיא לא מתאימה לכל חומר.
  • אקדח מסמרים– חיבור של פרופילים בעזרת אקדח היורה מסמרים. מדובר בכלים ומסמרים יקרים ויש צורך בכלי מיוחד לכל סוג של מסמר. כמו כן, קשה לעבוד עימם עם פרופילים עבים ואילו פרופילים דקים עלולים להתעוות.

ENDEAVOUR עיבוד פרופילים – FICEP איטליה

קו אוטומטי מהיר לעיבוד פרופילים.

למידע נוסף
קו אוטומטי מהיר לניקוב ועיבוד זוויות

HP קו ניקוב ועיבוד זוויות – FICEP איטליה

קו אוטומטי מהיר לניקוב ועיבוד זוויות “L” ופרופילי “U”

למידע נוסף

RAPID קו קידוח ועיבוד זוויות – FICEP איטליה

קו אוטומטי מהיר לקידוח ועיבוד זוויות מגיע במספר גדלים לעיבוד עד זוויות 350!!

למידע נוסף

GEMINI מרכז עיבוד פלטות מתכת – FICEP איטליה

מרכז לעיבוד פלטות מתכת במגוון טכנולוגיות
פלסמה HD, להבה, ועיבוד שבבי.

למידע נוסף