יכולתם של קווי ייצור במפעלים לתפקד כראוי תלויה בתקינות המכונות, בגין פעולתן השוטפת והאינטנסיבית נדרשות בתחזוקה שוטפת ובתיקונים. אכן, תחזוקת ותיקון מכונות נדרשת בכל ענפי התעשייה, בין אם מדובר במפעל מזון, מפעל לציוד רפואי, ייצור קונסטרוקציות ברזל וכדומה. פעולות אלו נדרשות עבור סוגים שונים של מכונות, החל מתיקון מכונות CNC ועד תיקון מכונות כיפוף.

הצורך בתחזוקה ותיקון של מכונות תעשייתיות

לכל מפעל מכל תחום ייצור דרוש שהמכונות השונות (בפס הייצור, לצורכי שינוע, לוגיסטיקה וכדומה), יתפקדו כמו שצריך ויאפשרו תפוקה באיכות ובכמות רצויה. יחד עם זאת, מכיוון שמכונות אלו פועלות באופן שוטף ואינטנסיבי מופעלים עליהן לחצי שחיקה ובלאי רבים, ולכן הן נדרשות בתחזוקה שוטפת ואיכותית. פעולות אלו של תחזוקה מקטינות את הסיכון לתקלות קריטיות במכונות, אשר גורמות לעיכוב ובעיות בתהליכי הייצור ברמות שונות של חומרה ונזקים כלכליים.

תהליך התיקון של מכונות תעשייתיות

תיקון של מכונות תעשייתיות הינו תהליך מקצועי שיש לבצעו באופן יסודי ומוקפד, על ידי אנשי מקצוע בעלי ידע, ניסיון והכשרה נאותים. התהליך מתחיל בבחינת ואפיון הבעיה שיש למכונה באופן נקודתי ושלם. למשל, מכונות תעשייתיות יכולות לסבול מבעיות שמקורן בנזקים של מים, חומרים כימיים או של אש. בהתאם לבעיה שהתגלתה יסופק מענה מדויק שעושה שימוש בחלקי חילוף מתאימים ומקוריים.

הקטנת תקלות במכונות תעשייתיות בעזרת פעולות תחזוקה

בעיה במכונה תעשייתית שלא מאובחנת בזמן עלולה להתפתח לבעיה הרבה יותר רצינית וקשה לפתרון. אי לכך, יש חשיבות רבה לביצוע עבודות תחזוקה שוטפות של מכונות תעשייתיות על ידי גורם מקצועי. בדיקות אלו ישמרו על תקינות ושלמות המכונות וימנעו התפתחות של בעיות חמורות שיכולות לפגום ביעילות המכונות ואף להשביתן,
על כל המשתמע מכך לגבי עלויות גבוהות של תיקון המכונות ולעיתים אף החלפתן בחדשות.
כך למשל, עבודות תחזוקה יכולות לסייע בחיזוק חלקים רופפים, איתור דליפות, מניעת קורוזיה, איתור סדקים, החלפת חלקים בלויים או לא תקינים, ועוד.

הבנה מעמיקה בתחזוקת ותיקון מכונות תעשייתיות

בכדי לתחזק ולתקן מכונות תעשייתיות יש צורך בהבנה וידע מעמיק אודות מרכיבי המכונות ופעולתן. בין היתר, בכדי לתחזק ולתקן מכונות תעשייתיות יש צורך בהבנה וידע בתחומים הבאים:

  • הכשרה טכנית נאותה בכל הקשור להנדסה ומכניקה לצד ידע בנושאי חשמל, אלקטרוניקה ומחשבים, וכן הבנה בשרטוטים טכניים והכרת דרכי פעולה של מערכות שונות כמו הידראוליות ופניאומטיות
  • הבנת התהליכים השונים העוברים על המכונה במהלך עבודתה, ויכולת לאתר ולזהות סימנים המעידים על שחיקה ובלאי שקיימים או כאלו שעלולים לקרות.
  • הכרת והבנת שיטות פיקוד ופעולה של המכונות, עם יכולת לשלוט על המכונה באופן ישיר או עקיף. כמו כן, עבודות תחזוקה ותיקון של מכונות תעשייה דורשת להכיר את מאפייני וצרכי קו הייצור והתפקיד של כל מכונה בהליך הייצור.
  • הכרת פתרונות ואמצעים למניעת שחיקה ובלאי של מכונות, לצד הכרת פתרונות שונים לטיפול בבעיות ותקלות, תוך בחינת הכדאיות הכלכלית של כל פתרון.

מתמחים בתיקון מכונות תעשייתיות

לצד אספקת מכונות, בחברת ג’י.אמ.טי גם מספקים ללקוחות שירותי תחזוקה ותיקון שוטפים של מכונות תעשייתיות מסוגים שונים שנמכרו על ידיה. לחברה יש מענה מקצועי מצוין בין אם מדובר בתיקון מכונות עיבוד שבבי, תיקון של מכונות כיפוף, מכבשים, מכונות לייזר, ועוד. כל עבודות התחזוקה והתיקון מבוצעות באופן מקצוע ויסודי, במטרה להבטיח את תקינות המכונות והמשך עבודתן השוטפת, ומוביל אותן צוות מיומן בעל הכשרה נאותה.

כמו כן, החברה הפועלת מול יצרניות מובילות בעולם על מנת לספק עבור תיקון מכונות חלקי חילוף מקוריים. כל זאת מסופק לצד שירות יעיל ומהיר, עם רמת זמינות גבוהה ושירות בפריסה ארצית רחבה.

לשירותי תחזוקה ותיקון של מכונות תעשייתיות ולקבלת עוד מידע מקצועי בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת ג’י.אמ.טי בטלפון 03-5600631.