עולם התעשייה של שנות האלפיים שונה באופיו באופן ניכר מזה שהיה קיים בעשורים קודמים, ובייחוד בכל הקשור לתחום של מיכון למפעלים. בימינו ניתן למצוא במפעלים ובהליכי הייצור מיכון מתקדם במיוחד, המבצע ביעילות ובמהירות מגוון רחב של משימות ברמה גבוהה של דיוק ואיכות. לפניכם סקירה קצרה של כמה פתרונות מיכון מקצועיים הבולטים בשוק של ימינו.

חיתוך מתקדם באמצעות לייזר

הלייזר ללא ספק שדרג את תחום העיבוד השבבי. הלייזר מקנה יכולת לבצע מגוון רחב של פעולות חיתוך וחריטה על גבי משטחים, במהירות רבה ברמת דיוק מרשימה של סימון וגימור בשלל צורות ובכל רמת מורכבות. הטכנולוגיה הוטמעה במגוון רחב של תעשיות, לרבות עולם הרפואה, האלקטרוניקה והתעשיות הביטחוניות.

הטכנולוגיה הזו מבוססת על מיקוד של קרני אור בהליך תרמי שממיס את חומר הגלם בצורה ממוקדת. השימוש העיקרי בה הינו לעיבוד מתכות, אך נעשה גם שימוש בלייזר לחיתוך עץ וחומרים תרמו פלסטיים.

טכנולוגיות חיתוך עם סילון מים

מדובר בטכנולוגיה העושה שימוש בסילון מים בתוספת חומר שוחק, שמוזרם בכמות גדולה ובלחץ אדיר דרך חריר מאוד קטן. מצב זה גורם לסילון המים לפגוע בנקודה מדויקת בחומר הגלם, דבר היוצר בו חור שהולך ומתמתח לכדי חיתוך מדויק ושלם. הפעולה מסוגלת לחתוך מגוון חומרי גלם שונים מעץ, מתכת ועד יהלום.

מכונות מתקדמות עם חיתוך בפלסמה

מכונה מתקדמת נוספת לחיתוך הינה מכונת חיתוך פלסמה, המשמשת לחיתוך של מתכות בטכנולוגיה זו נעשה שימוש באוויר או גז דחוס עם זרם חשמל גבוה, מה שמפיק חום גדול המתיך את המתכת ויכול לחתוך גם מתכת עבה ומתכת קשיחה במיוחד כמו פלדה, תוך שמירה על רמת דיוק מרבית.

עוד מגוון אמצעי מיכון מתקדמים

מלבד אמצעי החיתוך שהוצגו לעיל, השוק מציע עוד מגוון אמצעי מיכון מתקדמים. למשל, ניתן למצוא מכונות מתקדמות לחיתוך של פרופילים ופחים העושות שימוש בטכנולוגיה של פייבר לייזר, וייצור קווים מתקדמים לחיתוך אינסופי של גלילים באמצעים שונים כמו לייזר או מכבשים אקצנטריים. זאת, לצד מכונות עירגול ומכונות לכיפוף פח מסוג אפנקט, כלי כיפוף חדשניים, מברזי לחץ ומקדחי חיכוך. כמו כן, ניתן למצוא סוגים מתקדמים של מכונות הברגה על בסיס הידראולי, פניאומטי או חשמלי, מערכות חדשניות לניקוי פני שטח, ועוד.

הזמנת מיכון מתקדם של חברות מובילות בעולם

המעוניינים להזמין מיכון מתקדם שמאחוריו יצרנית בינלאומית מובילה, מוזמנים ליצור קשר עם חברת ג’י.אמ.טי – גרינברג מכונות כלים בע”מ. החברה מייבאת ומשווקת מכונות תעשייתיות מתקדמות של מיטב החברות בעולם. כגון החברה LVD הבלגית המתמחה בייצור מכונות כיפוף פח,חיתוך בפייבר לייזר ומנקבות פח, וכן מייצגת את החברה הגרמנית H.G RIDER מהמובילות בעולם בייצור מכונות חיתוך במים.

בנוסף, החברה משווקת בארץ מכונות הברגה של המותג הספרדי CMA, מייבאת מכונות כיפוף פח תעשייתיות של חברת JORNS AG השוויצרית, מספקת מסורים של המותג הגרמני KASTO, מכונות לניקוי פני שטח של החברה האוסטרלית ENSITEC ועוד.

להזמנת מיכון מתקדם למפעלים ולקבלת עוד מידע מקצועי בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת ג’י.אמ.טי בטלפון 03-5600631.