התקדמות הטכנולוגיה, מחסור בכוח אדם מיומן וירידת מחירי מערכות מתקדמות, הביאה בעשורים האחרונים לשילוב קווי ייצור ומכונות אוטומטיות במפעלים רבים. כיום מרבית המפעלים בארץ דואגים להטמיע ולשלב אוטומציה בהליכי הייצור שלהם, במטרה לשדרג את פעילותם, מהירותם ותוצרתם.

מהי משמעותה של אוטומציה למפעלים

אוטומציה למפעלים עוסקת בפיתוח קווי ייצור שנעשה בהם שימוש במכונות אוטומטיות ורובוטים המשלבים מחשבים ותוכנות. קווי הייצור האוטומטיים מייעלים את עבודת המפעל, תוך ביצוע רצף של פעולות ללא מגע אדם. יכולות אלו מאפשרות להעלות את רמת הדיוק של קווי הייצור באופן ניכר, ולהפכם להרבה יותר מהירים. זאת, לצד היכולת לפעול ללא הפרעה גם בתנאים קיצוניים, עם מערכת הפועלת באופן מבוקר ומפוקח, המספקות משוב מלא אודות הליכי הייצור והתוצר הסופי שמתקבל.

אוטומציה לשדרוג קווי ייצור ומכונות עם סיוע מקצועי

בעשור השלישי של שנות האלפיים יש הרבה מאוד מפעלים אשר דגש ההתפתחות שלהם מושם על אוטומציה משולבת תוכנה. אוטומציה למפעלים מאפשרת שדרוג קווי ייצור ומכונות עם רמה הרבה יותר גבוהה של תפוקה ויכולת לבצע משימות שהינן מעבר ליכולת האנושית. הדבר ניכר בין היתר בקו יצור יעיל ומהיר, ברמות דיוק גבוהות, בהימנעות מטעויות אנוש ובחסכון בהוצאות ייצור, לרבות חיסכון בכוח אדם.

יחד עם זאת, שדרוג מכונות וקווי ייצור מוצלח נדרש בהבנה מעמיקה ועדכנית, הן בנושאי אוטומציה והן בנושאי תכנות. יכולות אלו לרוב אינן מצויות ברשות עובדי החברה ויש לגייסן ממקור חיצוני.

חברות המתמחות באוטומציה למפעלים עוסקות בתכנון, פיתוח ובייצור של מכונות וקווי ייצור והטמעתם. הפיתוח יכול להיות של קווי ייצור המשלבים טכנולוגיות מתקדמות וחכמות, פיתוח של מכונות וקווי ייצור, תכנון מערכי רובוטיקה בקווים ובתחנות עבודה, פיתוח מערך מתקדם של בקרת איכות, וכדומה.

כל זאת, עם תהליך מקצועי ויסודי המשלב בתוכו ידע מתחומים שונים של אוטומציה, רובוטיקה, מכניקה, אלקטרוניקה, הנדסה, תכנות ועוד. בתהליך בוחנים את הנושא מכל זווית אפשרית ומתייחסים לנושאים כמו תפוקה, תשומה, ממשק משתמש, נתונים של הנדסת אנוש, מאפייני סביבת עבודה, תקני בטיחות ואיכות, ועוד.

בחינת הכדאיות של שילוב קווי ייצור אוטומטיים במפעלים

פיתוח קו ייצור ומכונות אוטומטיות במפעל מתחיל בבחינת מכונות, קווי ייצור ותחנות עבודה קיימות. בין היתר בודקים את מספר העובדים הנדרש, סוג העבודה בכל תחנה, משך עבודה בכל תחנה, מידת מורכבות פעולת הייצור וההרכבה המבוצעת בכל תחנה ועוד. על פי נתונים אלו, לצד הבנת צורכי העסק, ניתן להבין באיזה שלבים בהליך הייצור כדאי ומשתלם לשלב אוטומציה.

כך למשל, המעבר לאוטומציה יהיה כדאי בתחנת עבודה שיש בה מעל לשלושה עובדים הנדרשים לבצע פעולה חוזרת פשוטה במשך כל המשמרת ולאורך כל שבוע העבודה. לכך מתווספת בחינת הכדאיות הכלכלית של המעבר לאוטומציה, כאשר עלות פיתוח של מכונות נקבעת על פי רמת הפיתוח הנדרשת. למשל, אם מדובר במכונות שכבר קיימות בשוק עלותן תהיה יותר נמוכה מזאת הנדרשת עבור פיתוח של מכונה חדשה לגמרי. ובכל מקרה, יש לבחון אם עלות ההשקעה באוטומציה משתלמת בטווח הארוך.

חברה מומלצת שמתמחה בהטמעת אוטומציה במפעלים

למעוניינים לשדרג את המפעל עם קווי ייצור ומכונות אוטומטיות כדאי ליצור קשר עם חברת ג’י.אמ.טי – גרינברג מכונות כלים בע”מ. החברה הוותיקה והמוערכת פועלת בשוק כבר עשרות שנים, ובעלת ניסיון רב בפיתוח מכונות וקווי ייצור אוטומטיים מסוגים שונים למפעלים. ביכולתה של החברה להתאים לכל מפעל פתרונות מתקדמים, ייחודיים ויצירתיים בהתאם לטכנולוגיות שכבר קיימות ובהתאם לדרישות וצרכי הלקוח.

לתכנון ופיתוח מערכי אוטומציה במפעלים ולקבלת עוד מידע מקצועי בנושא, הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברת ג’י.אמ.טי בטלפון 03-5600631.