מסורים תעשייתיים על סוגיהם השונים הם כלים רבי עוצמה, אשר משמשים למגוון גדול של פעולות.

אך מסורים המיועדים לחיתוך מתכות שונות, מסורי ברזל, הם למעשה משפחה מגוונת של כלי עבודה. בשוק קיים מגוון גדול של דגמים, העושים שימוש בטכנולוגיות ניסור שונות, אשר לכל אחד מאפיינים ייחודיים. כמו כן, ניתן למצוא מספר רב של יצרנים העוסקים בייצור מסור לחיתוך מתכת.

עולם המסורים נחלק למסורים חשמליים וידניים, כשהמסורים החשמליים כוללים בתוכם המון כלי עבודה שונים: מסור דיסק, מסור סרט ועוד. בהמשך נרחיב על כמה מסוגי המסורים המיועדים לחיתוך מתכות.

מסור ברזל מקצועי הוא הפתרון לאינספור סוגים של עבודות, בתחומים רבים ומגוונים כמו נגרות, פחחות, בנייה ועוד רבים וטובים.

על מנת להבין אילו מסורים עונים על הצרכים שלנו, נסקור כמה סוגים של מסורים אשר מגיעים ממיטב היצרנים.

מדוע חשוב לבחור מסור של יצרן איכותי?

כאשר אנחנו באים לרכוש מסור, חשוב שנדע לזהות מוצר איכותי המגיע מיצרן אמין ובעל מוניטין. זהו כלל אצבע התקף לכל סוגי המוצרים, אך בכלי עבודה, ובמיוחד במסורים, הוא נכון פי כמה וכמה. מסור אמין ואיכותי יבטיח עבודה יעילה ונטולת מאמץ מיותר, כשיצליח לעמוד בהספקי עבודה גבוהים. בנוסף על כך, מסור תעשייתי הוא עניין לא זול יחסית, ועל כן חשוב שנבחר במוצר איכותי שיישמר וישרת אותנו לאורך זמן רב, כך שלא נצטרך להוציא יותר כסף מהדרוש. ומעל כל אלה, מסור איכותי הוא גם מסור בטיחותי! היצרניות הבכירות מקפידות על תקני הבטיחות החמורים ביותר, שמבטיחים כי העבודה תתבצע בצורה שלא מסכנת את העובד והסביבה, וחוסכת צער רב הנגרם מתאונות עבודה מיותרות.

מסור דיסק לברזל

מסור דיסק הוא מסור המשתמש בדיסקה משוננת המסתובבת במהירות רבה על גבי ציר, והיא זו שמבצעת את פעולת הניסור. למסור דיסק שימושים רבים, והוא יעיל במיוחד כשנדרשים פני שטח חלקים ודיוק גבוה. קיימים כמה סוגים של מסורי דיסק, העובדים בצורה מעט שונה. ניתן למצוא מסורי דיסק המקובעים למשטח העבודה וכאלו ניידים, אוטומטיים מול חצי אוטומטיים ועוד. מסורי דיסק יעילים במיוחד לחיתוך מדויק של מוטות ולוחות מתכת.

מסור סרט לברזל

מסור הסרט הינו מסור שכלי החיתוך בו הוא לולאת מתכת משוננת המתוחה על שנים או יותר גלגלים(גלגלי סרט) כשאחד מהם מחובר למנוע המקנה את התנועה הסיבובית.

תוך כדי סיבוב הסרט נדחף אל תוך החומר המנוסר מסיר שיכבה ויוצר חריץ עד שהוא יוצא מצידו השני.

קיימים מספר סוגי מכונות ניסור בסרט:

אופקיות(הוריזנטלי) – קשת המסור עליה מורכב סרט הניסור מאוזנת ויורדת מלמעלה כלפי מטה.

מאונכות(ורטיקאלי) – קשת המסור עליה מורכב סרט הניסור נעה מצד אחד לכיוון הצד השני כשהיא ניצבת לריצפה.

פיניון – קשת המסור עליה מורכב סרט הניסור יורדת כמו תנועת מספריים כלפי מטה.

יצרניות מסורים

אנו עובדים ומייצגים שתי יצרניות מסורים, שכל אחת מהן היא חברה מהמובילות בתחום בשוק העולמי, אשר מציגות לצרכן מוצרים איכותיים המשתמשים בטכנולוגיות ובאיכות החומרים הטובה ביותר בשוק.

KASTOחברת KASTO היא חברה גרמנית המתמחה בייצור מסורים מקצועיים לחיתוך מתכות שונות. החברה משווקת מגוון רחב של  מסורים: מסורי קשת, מסורי סרט, ומסורי דיסק.

SCHELLINGחברת  SCHELLING היא חברה אוסטרית, ומתמחה בייצור מסורי דיסק גשר.

החברה מציעה מגוון דגמי מסורים, הכוללים מסורי דיסק לחיתוך לוחות אלומיניום, לוחות פלסטיק, לוחות למעגלים מודפסים ועוד.

את שני המותגים אנו גאים לשווק ולייצג כסוכנים הבלעדיים של החברות בישראל, ולהביא לעולם העבודה הישראלי איכות מוצרים אירופאית השמה את הטכנולוגיה והבטיחות במרכז.

גרינברג מכונות וכלים בע”מ

אנחנו ב-GMT גאים לספק ללקוחות את המסורים המעולים והאיכותיים ביותר. מאחורי העסק עומד ניסיון של כשבעה דורות בתחום המתכות, שמתורגם להבנה מעמיקה במכונות עבודה ובתהליך העבודה עם המתכת.

אנו שמחים ללמוד עם כל לקוח מה הם הצרכים המדויקים שלו, ולעזור לו להתאים את המוצר האידיאלי עבורו, מתוך מגוון המוצרים שלנו, הכולל מאות סוגים שונים של כלי עבודה מבית היוצר של מיטב היצרנים והחברות.

אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר לכל סוג של ייעוץ בתחום כלי העבודה וההנדסה, ולעיין באתר שלנו המכיל ידע רב.