במה שונות מערכות שאיבה מרכזיות זו מזו?

האם מערכות שאיבה לנגריות יתאימו למפעל מתכת?

מערכת שאיבה מרכזית הינה מערכת המרכזת למקום אחד את כל הפסולת המכנית – שבבים, נסורת., נוזלים ועוד… במקרים אחרים יונקת גזים רעילים הרחק ממקום העבודה ומונעת נשימתם על ידי העובדים ריתוך, חיתוך בלייזר, חיתוך בפלסמה ועוד…

ההבדל העיקרי בין שני סוגי המערכות הוא באופן פינוי הפסולת:

פסולת מכנית –  למיכלי אגירה המותאמים לסוג הפסולת

גזים רעילים – בד”כ יעברו סינון לניקוי הפסולת המכנית הנמצאת בהם פיח אבק… ואז יפלטו לאטמוספירה.

מערכות השאיבה לנגריות המיועדות לשאיבת נסורת עץ יהיו בד”כ בעלות עוצמה חלשה יותר מאלו המיועדות לשאיבת שבבי מתכת וזאת בגלל משקלו הסגולי הקטן יותר של העץ.

מצד שני מערכות אלו צריכות להיות בעלות יכולת לשאוב כמות גדולה יותר של פסולת ובקצב מהיר יותר כך שהספיקה שלהן צריכה להיות גדולה יותר ומיכלי האיסוף גם הם צריכים להיות יותר גדולים.

בשונה ממערכות שאיבה לאיסוף שבבי מתכת שבהן מיכל האיסוף יהיה בד”כ עשוי מתכת(לפעמים גם עם ברז ניקוז) כדי לקלוט שבבים עם שמן עליהם המותז/מרוסס על גבי כלי החיתוך/ניסור, לצורך קירורו.  מיכלי האיסוף של מערכות לשאיבת שבבי עץ(נסורת) יכולים להיות שקי בד מאחר ובתהליך עיבוד העץ אין שימון על כלי החיתוך/ניסור לצורך קירורו כך שהשבבים(נסורת) יבשים.

מערכת שאיבה תעשייתית תמוקם בדרך כלל מחוץ למבנה המפעל אך קרוב ככל האפשר לאזור בו מתבצעת השאיבה וזאת למניעת הפסדי ספיקה הגורמים לירידה בעוצמת השאיבה ומאלצים לתכנן ולרכוש מערכות גדולות יותר ויקרות יותר.

קיימות מערכות שאיבה מסוגים שונים:

הנפוצות ביותר הן אלו המבוססות על מפוח חשמלי (עיקרון כמו בשואב אבק ביתי) או על מים זורמים.

את שיטת המים הזורמים במעגל סגור נפגוש בעיקר מחוברות במערכות ליטוש, חדרי צבע ועוד.

המים הזורמים יוצרים לחץ אויר סטטי נמוך לידם(כמו כנף של מטוס) וכך בעצם מושכים אליהם גזים וחלקיקים קטנים יחסית. המים עוברים סינון והפסולת נשארת במיכל אגירה שמפונה בעת הצורך.

שיטת המפוח יעילה ונפוצה יותר כאשר יש צורך בשאיבת חלקיקים גדולים יותר כגון שבבים או נסורת. הפסולת נשאבת על ידי זרימת אויר חזקה אל תוך השואב שבו יש מסננים המאפשרים לאוויר לצאת בעוד הפסולת נופלת למיכל האגירה.

במערכות המתקדמות יותר יש חיישן המודיע מתי מיכל האגירה עומד להתמלא כדי לאפשר להחליפו בטרם המערכת תעצור את השאיבה לאחר שתזהה שמיכל האיסוף מלא.

חברת ERBO הגרמנית המיוצגת על ידינו מתמחה בייצור מערכות שאיבה והיא אחת מהמובילות העולמיות בתחום זה.

חברת ג’י.אמ.טי – גרינברג מכונות כלים בע”מ, שמחה להציע מערכות שאיבה שמבטיחות יעילות בכל הדרוש לכם. לפרטים נוספים חייגו 03-5600631 או השאירו פרטים באתר ונחזור אליכם