בבואנו לתכנן מבנה מגורים, תעשייה או סתם סככה אנו צריכים לקחת בחשבון מספר גורמים:

גודל המבנה: שטח וגובה.

סוג הקרקע: חולי, חמרה, סלעית…..

עומסים דינמיים וסטטיים.

ועוד גורמים רבים אשר בסופו של דבר יחד עם אלמנט העלות(כלכלי) יביאו אותנו להחלטה האם להקים את המבנה ואם כן באיזה סוג בניה נשתמש.

האם נשתמש בבניה המסורתית – בטון

האם נשתמש בבניה על ידי שלד (קונסטרוקציית) פלדה.

הבניה בבטון היא בניה שאורכת הרבה זמן הכנת התבניות, הכנת הטפסנות וזמן ייבוש הבטון.

כתוצאה מכך לוחות הזמנים מתארכים.

בניית שלד מפלדה(קונסטרוקציה).

בשיטה זו בונים את שלד המבנה מפרופילים, קורות וצינורות פלדה המחוברים אחד לשני על ידי ריתוך או ברגים. לשלד זה מחברים או קירות טרומיים מבטון… או לוחות איסקורית התוצאה הינה מבנה מוכן בזמן קצר מאד וללא פשרות לא עיצוביות ולא מבניות.

את הקורות והפרופילים יש להכין במפעל כדי שבשטח ניתן יהיה להרכיבם ולחברם אחד לשני בקלות ובמהירות. כדי לעשות זאת רצוי להשתמש במכונות לעיבוד פרופילים וקידוח קורות בדרך כלל הפרופילים והקורות מגיעים כחומר גלם באורך של 12 מטר ויש לקדוח בהם חורים, לבצע: סימונים, הברגות, שיקועים(פזות בחורים) ועוד. מעבר לעיבוד השבבי יש גם לנסר את הקורות לקבלת חלקים באורך הרצוי.

כשאנו אומרים פרופיל אנו בדרך כלל מתייחסים ל”מוט” בעל צורת “L”, “U” או “H” אך פרופיל הוא לא בהכרח צורה “תלת ממדית” יש גם פרופילים שטוחים שמהם מכינים לוחיות לחיבור קורות ופרופילים במבנה.

לעיבוד פרופילים שטוחים פיתחה חברת FICEP מכונות ניקוב, קידוח וניסור/גידוע המתאימות לגדלים ועוביים שונים של פרופילים.

מכונות קידוח קורות ועיבוד פרופילים של חברת FICEP האיטלקית ניתן למצוא בארץ אצל החברות המובילות בתחום הבנייה וייצור עמודי חשמל(בעיקר מכונות לניקוב וגידוע פרופילי זווית “L”)

מכונות החברה מתהדרות בראש קידוח אחד או בשלושה ראשי קידוח/כרסום עם הספק של עד 31Kw ועד 5,000 סל”ד בחלק מהדגמים ראשי הקידוח בעלי ציר נוסף באורך של 300 מ”מ המאפשר עבודה מהירה יותר ומדויקת יותר. שלושת ראשי הקידוח עובדים בעת ובעונה אחת.

המכונה משולבת כאופציה עם מסור שיכול לנוע עד ±60° כאופציה.

 

מחפשים מכונות קידוח קורות ועיבוד פרופילים? לייעוץ מקצועי ולפרטים נוספים צרו קשר בטלפון 03-5600631 ונשמח לסייע.